معتبرترین مدرک زبان انگلیسی تجاری (BEC) در دنیا را بشناسید!
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آزمون  BEC (Business English Courses)، یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج (Cambridge University) و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون مطابق با استانداردهای CEFR (Common European Framework of Reference) به صورت تخصصی برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی در زمینه‌های تجارت و کسب و کار طراحی شده است. در بخش‌های قبلی از سری مقاله‌های آزمون BEC، به بررسی محتوای آزمون‌های BEC Preliminary و BEC Vantage پرداختیم. در این مقاله، به بررسی زمان‌بندی، فعالیت‌ها و انواع سوال‌های سطح سوم این آزمون زبان انگلیسی می‌پردازیم.در بخش‌های قبلی از سری مقاله‌های آزمون BEC، به بررسی محتوای آزمون‌های BEC زبان انگلیسی  Preliminary و BEC Vantage پرداختیم:در این مقاله، به بررسی زمان‌بندی، فعالیت‌ها و انواع سوال‌های سطح سوم این آزمون می‌پردازیم.آزمون زبان انگلیسی BEC Higher به شما کمک می‌کند تا سطح کاربردی‌ای از زبان انگلیسی را که برای کسب و کار موثر در رتبه‌های بالای تجارت بین‌المللی مورد نیاز است، کسب کنید. داشتن مدرک C1 به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما به سطح پیشرفته‌ای از زبان انگلیسی کاربردی در تجارت دست یافته‌اید. این سطح، سومین سطح از آزمون‌های BEC می‌باشد. این آزمون درحدود ۳ ساعت طول می‌کشد و به صورت کامپیوتری یا بر روی کاغذ، در چهار قسمت مجزا برگزار می‌شود.کسب مدرک C1 مهارت‌های زیر را نشان می‌دهد:توانایی برقراری ارتباط موثر در سطح مدیریتی و حرفه‌ایتوانایی حضور در ملاقات‌ها و پرزنت‌های (Presentations) کاری زبان انگلیسی با اعتماد به نفس بالاتوانایی بیان نظرات و تفکرات با سطح بالایی از روانی در گفتار (Fluency) توانایی برای نشان دادن واکنش مناسب در شرایط فرهنگی و اجتماعی متفاوت کاربردهای این سطح از آزمون زبان انگلیسی برای شما چه چیزهایی می‌تواند باشد: برای شما فرصت‌های شغلی مناسب را با تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی که برای موفقیت به آن نیاز خواهید داشت، فراهم می‌کند.مهارت‌های زبان انگلیسی شما را برای تحصیل در رشته‌های مربوط به دنیای تجارت نشان می‌دهد.به شما برای پذیرش توسط کمپانی‌های بزرگ تجاری، موسسه‌های آموزشی و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی  بازرگانی در سطح بین‌المللی کمک می‌کند.

مهارت Reading در آزمون زبان انگلیسی  BEC

 زمان: یک ساعت هدف از این نشان دادن توانایی و اعتماد به نفس شما در برابر انواع مختلف متن‌های زبان انگلیسی است.این بخش دارای ۶ قسمت بوده و ۲۵ درصد از امتیاز آزمون را شامل می‌شود. هر یک از متن‌های این بخش ۱۵۰ تا ۶۰۰ واژه زبان انگلیسی خواهند داشت.یک متن واحد زبان انگلیسی که به چند قسمت تقسیم شده و یا ۵ متن کوتاه (که از نظر موضوعی به هم مرتبط‌اند) به همراه یک مجموعه از توضیحات (statement) در اختیار شما قرار می‌گیرد. با توجه به اطلاعاتی که در هر متن ارائه شده است، شما باید هر توضیح (statement) را به متنی که با آن همخوانی دارد، ارتباط دهید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۸ سوال و ۸ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک متن که شش جای خالی دارد به همراه چندین جمله (A-G) به شما داده می‌شود. هر جای خالی در متن با یک جمله زبان انگلیسی تکمیل می‌شود. متن و جمله‌ها را بخوانید و جمله‌ی مناسب برای پرکردن جاهای خالی را انتخاب کنید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۶ سوال و ۶ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک متن زبان انگلیسی به همراه چندین سوال چندگزینه‌ای، که می‌تواند سوال کامل یا جملات ناقص باشد، به شما داده می‌شود. متن زبان انگلیسی را بخوانید و بر اساس آن به سوالات چندگزینه‌ای (A, B, C or D) پاسخ دهید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۶ سوال و ۶ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک متن همراه با چند جای خالی به شما داده می‌شود. هر جای خالی با یک واژه زبان انگلیسی کامل می‌شود. متن را بخوانید و بر اساس آن از بین چهار گزینه‌ی داده شده (A, B, C or D)، واژه‌ی تکمیل کننده‌ی جای خالی را انتخاب کنید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۱۰ سوال و ۱۰ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک متن زبان انگلیسی همراه با چند جای خالی به شما داده می‌شود. هر جای خالی با یک واژه زبان انگلیسی کامل می‌شود. شما باید واژه‌ی مناسب برای هر جای خالی را تشخیص دهید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۱۰ سوال و ۱۰ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک متن زبان انگلیسی که چندین سطر دارد به شما داده می‌شود. برخی از سطرها کاملا صحیح هستند و برخی یک واژه‌ی اضافی یا غیرضروری دارند. جلوی سطرهایی که کاملا صحیح هستند عبارت "CORRECT" را بنویسید. اگر سطری (از نظر ساختاری) نادرست است، واژه‌ای که اضافی است را جلوی آن یادداشت کنید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۱۲ سوال و ۱۲ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.

مهارت Writing در آزمون زبان انگلیسی  BEC

زمان: یک ساعت و ده دقیقه شما باید توانایی نوشتن انواع گوناگونی از نوشتارهای زبان انگلیسی مانند یادداشت (memo)، نامه، گزارش، ایمیل و پروپوزال را داشته باشید.این بخش دارای ۲ قسمت بوده و ۲۵ درصد از امتیاز آزمون را شامل می‌شود. پاسخ به بخش اول اجباری بوده و در بخش دوم می‌توانید از بین سه گزینه‌ی داده شده، یک سوال را انتخاب کنید.نوشتن بر اساس یک راهنما (پاسخ به این سوال اجباری است): داده‌ها و اطلاعاتی (به صورت خام) به شکل جدول و نمودارهایی همچون نمودار میله‌ای (bar chart) و یا نمودار دایره‌ای (pie chart)، به شما داده می‌شود. بر اساس این اطلاعات یک گزارش (email یا memo) کوتاه بنویسید. متن شما باید ۱۲۰ تا ۱۴۰ واژه داشته باشد و این سوال در مجموع ۱۰ امتیاز دارد.یک انتخاب از بین سه گزینه: شما باید از بین یک مکاتبه‌ی اداری (letter, fax or email)، یک گزارش (memo or email) یا یک پروپوزال (memo or email) یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب موضوع، به شما اطلاعاتی (به صورت خام) که یک موقعیت تجاری را شرح می‌دهند، داده می‌شود. شما باید واکنش تعیین شده نسبت به این موقعیت را بنویسید. متن شما باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ واژه داشته باشد و این سوال در مجموع ۲۰ امتیاز دارد.

مهارت Listening در آزمون BEC

زمان: حدود ۴۰ دقیقه (شامل ۱۰ دقیقه برای انتقال پاسخ‌ها شما باید توانایی فهمیدن و دنبال کردن مکالمات زبان انگلیسی مختلفی همچون مصاحبه‌ها، ارائه‌ها (Presentations) و بحث‌های مختلف را داشته باشید.این بخش دارای ۳ قسمت بوده و ۲۵ درصد از امتیاز آزمون را شامل می‌شود. در هر قسمت، شما به متن یا متن‌های ضبط‌شده ی زبان انگلیسی گوش داده و سپس به سوالات پاسخ می‌دهید. هر متن ضبط‌شده دو بار برای شما پخش می‌شود.یک تک‌گویی (monologue) با زمان ۲ تا ۳ دقیقه که شامل برخی اطلاعات است، برای شما پخش می‌شود. برای پاسخ به سوال‌ها یادداشت بردارید و یا جمله‌ها را با به کاربردن یک واژه یا یک عبارت کوتاه (حداکثر دارای ۳ واژه) کامل کنید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز ( در مجموع ۱۲ سوال و ۱۲ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.پنج تک‌گویی (monologue) کوتاه که در موضوع یا زمینه‌شان به هم مرتبط هستند و به وسیله‌ی پنج شخص مختلف بیان می‌شوند، برای شما پخش خواهد شد. سپس دو تمرین مجزا که به زمینه و اهداف تک‌گویی‌ها ربط دارند، به شما داده می‌شود. هرکدام از اشخاصی که زبان انگلیسی صحبت می‌کنند را به یکی از گزینه‌ها در تمرین اول (A-H) و به یکی از گزینه‌ها در تمرین دوم (A-H) ارتباط دهید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۱۰ سوال و ۱۰ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.یک مکالمه زبان انگلیسی ، مصاحبه‌ی کاری یا بحث بین دو یا چند نفر و تعدادی سوال چندگزینه‌ای به شما داده می‌شود. به متن ضبط شده گوش کنید و گزینه‌ی صحیح را (A, B or C) انتخاب کنید. به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز (در مجموع ۸ سوال و ۸ امتیاز) به شما تعلق می‌گیرد.

مهارت Speaking  در آزمون زبان انگلیسی  BEC

 زمان: ۱۶ دقیقه. توانایی زبان انگلیسی شما در برقراری ارتباط موثر در موقعیت‌های رو‌در‌رو سنجیده می‌شود. شما این آزمون را با یک یا دو نفر از داوطلبان انجام می‌دهید. به این ترتیب آزمون شما شرایط واقعی‌تر برگزار می‌شود و نتایج آن قابل اعتماد خواهد بود.این بخش دارای ۳ قسمت بوده و ۲۵ درصد از امتیاز آزمون را شامل می‌شود. زمان آزمون برای مکالمه‌ی دو داوطلب در نظر گرفته شده است. در این قسمت دو آزمون‌گیرنده حضور دارند، یکی با شما صحبت می‌کند و دیگری به مکالمه گوش می‌دهد و یادداشت برمی‌دارد.مکالمه زبان انگلیسی با آزمون‌گیرنده: چندین سوال درباره‌ی موضوعات شخصی یا موضوعات مربوط به کسب و کار از شما پرسیده خواهد شد. شما باید در حدود ۳ دقیقه حرف بزنید.یک ارائه‌ی (presentation) مختصر در زمینه‌ی تجارت: به شما امکان انتخاب از بین سه گزینه (A, B or C) داده می‌شود. پس از یک دقیقه زمان برای آماده شدن، باید تقریبا یک دقیقه در مورد موضوع انتخابی‌تان صحبت کنید. هنگامی که این فرصت در اختیار داوطلب دیگر قرار داده می‌شود با دقت به حرف‌هایش گوش کنید. ممکن است از شما سوال‌هایی درمورد صحبت‌هایش بپرسند و نظر شما را جویا شوند. این بخش درحدود ۶ دقیقه طول خواهد کشید.گفتگو با داوطلب دیگر: یک موقعیت مرتبط با تجارت به همراه دو نکته‌ی آغاز کننده‌ی گفتگو به شما داده می‌شود تا در مورد آن بحث کنید. با داوطلب دیگر صحبت کنید و در رابطه با واکنش‌تان به این موقعیت، به یک تصمیم مشترک برسید. سپس آزمون‌گیرنده بحث را گسترده‌تر خواهد کرد. این بخش در حدود ۷ دقیقه طول خواهد کشید.محتوای هر بخش از آزمون BEC بر اساس نیازهای روزمره و کاربردی دنیای تجارت طراحی شده است. دوره‌های آمادگی برای این آزمون به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای کسب و کار خود را تقویت کنید. این آزمون در مراکز مشخص و تاریخ‌های معینی در طول سال برگزار می‌شود و اعتبار مدارک آن تاریخ انقضا ندارد.برای کسب مهارت در این آزمون میتوانید در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir شرکت کنید.در این مقاله به بررسی محتوای آزمون BEC Higher پرداختیم و نکات کلیدی در پاسخ‌گویی به سوال‌های این بخش را معرفی کردیم.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: